Op donderdag 12 maart heeft Wilie Verberck, voorzitter van Aqualink, namens de vereniging een samenwerkingsovereenkomst ondertekend met betrekking tot de verdere ontwikkeling van de Nieuwe Haven in Arnhem.
De overeenkomst is tot stand gekomen in samenwerking met de Gemeente Arnhem, Stichting STAB, Cleantech Park Arnhem en Aqualink. Met deze samenwerking wordt een belangrijke stap gezet in het versterken en verder ontwikkelen van het havengebied.
Het doel van de overeenkomst is om de samenwerking tussen de betrokken partijen te organiseren en te structureren, zodat de verdere doorontwikkeling van de Nieuwe Haven op een effectieve, doelgerichte en samenhangende manier kan plaatsvinden.
Kwartiermaker Lijdia Pater sprak voor ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst dat er aan de haven nog geen duidelijke veranderingen zichtbaar zijn maar dat er onder de motorkap al heel veel is gebeurd.
Economie-wethouder Nermina Kundić van de gemeente Arnhem sprak: “Ik kan niet wachten op het moment dat er meer panden verrijzen aan de Nieuwe Haven, extra kranen en nieuwe watergebonden bedrijvigheid.”
De Nieuwe Haven speelt een belangrijke rol binnen de regio en ontwikkelt zich steeds meer als een plek waar watergebonden bedrijvigheid, innovatie en samenwerking samenkomen. Door de krachten te bundelen, willen de betrokken partijen bijdragen aan een toekomstbestendig havengebied dat ruimte biedt voor groei en ontwikkeling.
Voor Aqualink betekent deze samenwerking een versterking van haar rol als verbinder en belangenbehartiger binnen de watergebonden sector. Door actief betrokken te zijn bij de ontwikkeling van de Nieuwe Haven draagt Aqualink bij aan het creëren van kansen voor haar leden en de verdere groei van de maritieme sector in Oost-Nederland.